Hvad koster rydning af et dødsbo?
Ønsker du også et godt tilbud på rydning af dødsbo? Så kig med her! I denne forklaring vil du kunne finde nyttig viden omkring hvad og hvilke faktorer der kan spille ind, når du indhenter et tilbud på rydning af et dødsbo. Du kan også gå til bunden af dette blogindlæg, hvor du kan finde vores smarte prisberegner. På denne måde kan du hurtigt få en ide om hvad vi kan give af tilbud på netop din opgave!
Forhold der kan påvirke din pris negativt!
Når det kommer til at skulle finde ud af hvad en given opgave skal koste, er der mange ting en professionel rydnings service bør tage højde for. Vi har forsøgt at sætte dette op på en nem og overskuelig måde, på denne måde kan du danne dig et overblik over hvordan en virksomhed beregner tilbud og hvorfor en pris på rydning af et helt hjem er som den er.
Her kommer vi omkring nogle af de grunde og cases der kan være med til at gøre en regning for rydning af dødsbo til en mere bekostelig affære!
- Dårlige tilkørselsforhold? Hvis det er noget der kan besværliggøre en rydning af et dødsbo, så er det noget som dårlige tilkørselsforhold. Et eksempel på dette kunne være at man ikke kan holde lige ude foran opgangsdøren til den etage ejendom, som skal ryddes, men at man i stedet skal holde langt væk på en parkeringsplads. Dette vil betyde mange flere skridt frem og tilbage for dem som skal udføre arbejdet, hvorfor et job nemt kan tage mange flere timer end hvis det var muligt at holde lige ved siden af boligen!
- Er der som en del af en dødsbo rydning kælder eller et loft som også skal ryddes? Noget som store kældre og lofter som ofte kan være godt fyldt med indbo, kan sagtens være med til at den pris du modtager er noget højere end du måske havde forventet. Kældre og lofter er typisk meget lave, fyldt med støv og i nogle tilfælde forurenet med skimmelsvamp. Dette er ikke gode arbejdsvilkår for nogen, hvorfor store kældre og eller lofter sagtens kan påvirke prisen!
- Indgår der særlig tungt indbo i rydningen? forestil dig at skulle flytte et stort flygel eller et stort pengeskab på alt 200 til 600 kilo ud af et hjem, dette er ikke noget de fleste bare lige kan gøre. Det er svært og kan være forbundet med fare, samtidig med det skal der tages hensyn til både gulve og/eller dørkarme. Dette er derfor noget der på automatik vil kunne få en pris til at stige!
- Er der tale om en større mængde af indbo? De fleste beregner en pris ud fra hvad de ser ved det personlige fremmøde på hver opgave, hvis en virksomhed kommer ud i et hjem hvor forholdene gør, at man næsten ikke kan komme i de forskellige rum. Enten på grund af rod eller mange ting i rummene, vil det ofte betyde, at prisen for en rydning generelt bliver sat op. Meget indbo tager lang tid at sortere, fjerne og til sidst bortskaffe!
- Har der været røget over lang tid i hjemmet? Hvis der er noget der ødelægger værdien af et indbo, så er det lugten af røg. I tilfælde af rygning over en længere periode indendørs, vil røgen ofte sætte sig fast i stort set alt, denne har kunne komme i kontakt med og dermed ødelægge chancerne for et gensalg af en given varer. Nogle emner i et indbo kan dog godt betale sig at rense ned med henblik på gensalg, men dette tager tid og resultatet er ikke en garanteret succes. Derfor vil et ryger hjem som regel blive betegnet som et dødsbo uden nogen former for umiddelbare værdier!
- Er det store mængder af farligt affald i boet? Farligt affald er en fælles betegnelse for typer af affald, der er til særlig skade for vores miljø. Derfor skal disse affaldstyper håndteres på en bestemt måde, på grund af denne særlige efterhandling er dette noget der koster genbrugspladserne rigtig mange penge at tage imod. Derfor har de fleste genbrugspladser sat skarpe krav til, hvor meget en virksomhed må aflevere af farligt affald, enten per besøg eller per år. Derfor kan du godt forvente at større mængder farligt affald kan have en negativ påvirkning for det samlede tilbud ved en total rydning!
- Er der meget snavset i boet som skal ryddes? Nogle gange kan der være omstændigheder i et hjem, som gør at en bo rydder beregner en pris med det vi kan kalde et smudstillæg. Dette fordi værnemidler som handsker og åndedrætsværn skal indkøbes. Men også fordi mængden af snavs i boligen kan være med til at besværliggøre arbejdets gang, og dermed resultere i flere arbejdstimer. Et eksempel på dette kunne være at et dødsbo har stået tomt i flere måneder, før det kan ryddes. Det kan også være fordi boligen er misvedligeholdt i sådan en grad, at det kan være nødvendigt at arbejde langsommere på grund af rådne gulve eller andet!
Forhold der kan påvirke dit tilbud positivt!
Heldigvis findes der også mange faktorer der kan påvirke det tilbud du vil modtage for en dødsbo rydning. Læs med i punkterne nedenfor og blive klogere på nogle af de ting, en bo rydder ser værdi i ved en arbejdsopgave!
- Er indboet af god kvalitet når det kommer til gensalg? Hvis der er noget der kan få prisen på en opgave ned, så er det hvis der generelt er gode, salgbare emner i boet. Det kunne være ting som designer møbler i teak eller palisander træ, men også være bedre porcelæn eller keramik i høj kvalitet!
- Står hjemmet næsten uberørt hen? Det er naturligvis en ret og en selvfølgelig at man som arvinge skal arve det man skal, dog er det en kæmpe fordel for en pris hvis hjemmet ikke synes at være rodet totalt igennem og derfor bærer præg heraf. Boet kan fremstå mere interessant for en bo rydder, hvis dette umiddelbart ser pænt og uberørt ud!
- Har der ikke været røget i hjemmet? Røg er der ikke mange der bryder sig om det 20ende århundrede, derfor er det et stort plus hvis et der er tale om et ikke ryger hjem frem for et ryger hjem, langt de fleste genstande i et indbo vil ikke kræve samme vask og eller rens før et eventuelt gensalg kan ske!
- Virker opgaven overskuelig? En bo rydder er også bare et menneske, og at skulle overskue en stor arbejdsopgave fra start til slut ved et besøg på måske 30 minutter kan de færreste nok forestille sig at være i stand til. Derfor vil det unægteligt være en plus faktor, hvis ikke boet fremstår med rum eller områder der næsten ikke er tilgængelige på grund af store mængder indbo!
- Hvis der er tale om en lejlighed, er der så en elevator? Mange mennesker bor den dag idag i lejligheder, faktisk er det i omegnen af 1.8 millioner bare i Danmark, derfor vil mange bo rydninger også foregå i lejligheder. Så spørgsmålet om adgang til en elevator ved dødsbo rydning af lejlighed er ret vigtigt, hvis der findes en elevator som både er god til at flytte ind og ud med, samtidig med at denne må bruges til indbo, burde prisen også afspejle dette!
- Ligger den lokale genbrugsplads tæt på? Noget man altid bør overveje, som den der skal rydde et dødsbo er, hvor tæt den nærmeste genbrugsstation ligger ved opgaven. Ofte skal man køre indtil flere hele læs affald eller ting til genbrug, så derfor er det en rigtig god ting, hvis ikke der er alt for langt til nærmeste plads. Køretid og nemlig også arbejdstid!
- Er der tale om mindre mængder af affald i boet? Affald er jo egentlig en fælles betegnelse for emner eller genstande, som ikke synes at have nogen regulær værdi længere. Derfor vil en mindre mængde af indbo som kan kategoriseres som affald ved en opgave også have positiv effekt på et samlet tilbud!
- Er der gode tilkørselsforhold på adressen? Om her er tale om et hus, en lejlighed eller noget helt 3, så har tilkørselsforholdene rigtig meget at sige. Hvis det er muligt at holde helt henne ved en opgang er det altid noget der er med til at lette arbejdsopgaven ved en bo rydning, derfor skulle dette også gerne have betydning for en samlet pris!
Du kan ende med at få betaling for at få ryddet et dødsbo!
I nogle tilfælde kan enkelte genstande i et indbo være så værdifulde, at man samlet set kan ende med at blive betalt for at lade et firma rydde dødsboet. Dette kunne være hvis der er sjældne møbler af kendte arkitekter, kostbare lamper, eller hvis der er tale om de helt rigtige genstande i en rig mængde, som vel og mærke kan sælges for gode priser som det brugte marked er nu!
En god tommelfingerregel er, at man ikke skal forvente at få nogen modregning for emner, der ikke kan sælges for mere end omkring 500 pr stk. Dette fordi sælgeren ofte har udgifter forbundet med salg af de genstande som er blevet frasorteret i en dødsbo rydning!
Noget andet man også skal huske på, når det kommer til værdiansættelsen på et indbo. Er at man ikke kan forvente at få top priser eller noget der ligner nypriser på det indbo der findes i dødsboet. Dette fordi alle genstande enten skal sættes i stand før salg, rengøres, eller i det hele taget behandles på en måde efter endt rydning, dette bør forventes før disse generer et salg. Og endelig bliver til fri valuta for sælgeren, noget helt andet er skat, moms og udgifter forbundet med salg af varer i den forretning, tingene bliver solgt fra!
Hamersrydning tilbyder gode priser på rydning af dødsbo!
Hos Hamers Rydning bestræber vi os altid på at give det bedste tilbud på rydning af dødsbo. Vi vil meget gerne gøre dette både billigt og godt, men naturligvis har vi som alle andre også nogle udgifter som skal dækkes ind i forbindelse med enhver opgave. Vi vil altid gerne se en given opgave i egen person for at kunne give det mest konkrete tilbud.
Prøv vores Prisberegner og få et skøn på hvad din opgave kommer til at koste ved brug af vores service!
Ved brug af prisberegneren tages der ikke hensyn til hvad boet indeholder, en personlig inspektion af en opgave er noget vi altid vil anbefale!
Prøv prisberegner